تخصیص 10 میلیارد ریال به ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست پردیس

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با بیان اینکه ارتقای سطح سلامت شهروندان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی پردیس است، از اختصاص اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال به‌منظور ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست در این شهر خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، سید علی موسوی جوردی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: توجه به موضوع سلامت شهروندان همواره موردتوجه اعضای شورای اسلامی پردیس از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده و هست.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین مصادیق این مهم می‌توان به مبحث ساماندهی سگ‌های فاقد سرپرست سطح شهر با رویکرد و اتخاذ دو سیاست همزمان «رفع مزاحمت و دور سازی آنها از نقاط مسکونی» و همچنین «خودداری از اجرای طرح‌های منسوخ معدوم‌سازی» اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: بدین ترتیب مدیریت شهری پردیس بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت کشور حرکت به‌سوی طرح زنده گیری و اجرای شیوه‌های نوین شامل اقدامات پنج‌گانه زنده گیری، واکسیناسیون، قرنطینه، عقیم‌سازی و رهاسازی را جایگزین روش‌های منسوخ گذشته کرد.

موسوی جوردی از تخصیص اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به‌منظور ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست در این شهر خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از بودجه یادشده اموری شامل احداث مرکزی مجهز برای نگهداری از سگ‌های بی‌سرپرست، اجرای طرح‌های زنده گیری، عقد قرارداد با پیمانکار متخصص در این حوزه و … محقق می‌شود.

وی گفت: امروز نشستی با حضور مسئولان مرتبط با مبحث ساماندهی سگ‌های بی سرپرست در محل فرمانداری تشکیل شد و طبق مصوبات جلسه مذکور مقرر شد از این پس در سایه تعامل و همکاری شورای اسلامی و شهرداری پردیس، فرمانداری شهرستان، شبکه دامپزشکی و دیگر ارگان‌های دولتی و مردم‌نهاد، این امور بسیار بهتر از گذشته صورت گیرد.

به گفته وی، مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس ضمن عذرخواهی از مزاحمت‌های ناشی از وجود سگ‌های ولگرد اظهار امیدواری کرد تا در سایه تلاشی مضاعف شاهد رفع مشکلاتی از دست باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا