ساخت خانه بهداشت روستای باغکمیش بومهن/ افتتاح کلینیک سیار دندان‌پزشکی در مناطق محروم حومه پایتخت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس از ساخت خانه بهداشت روستای باغکمیش بومهن و افتتاح کلینیک سیار دندان‌پزشکی در مناطق محروم حومه پایتخت خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، حسن خیرخواه ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی خانه بهداشت روستای باغکمیش شهرستان پردیس در جمع مسئولان، ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: خانه بهداشت روستای باغکمیش فرسوده و قدیمی و با ظرفیت پذیرش بیماران محدودی ساخته شده بود که با رشد جمعیت این روستا همخوانی نداشت.

وی افزود: پس از رایزنی‌ها و تعاملاتی که صورت گرفت، توانستیم از یکی از خیرانی که پزشکی متعهد و فرزند شهید است، 100 میلیون تومان اخذ کنیم و با این اقدام پسندیده کار به آغاز شد؛ در ادامه توسط مجمع خیران سلامت، ۵۰ میلیون تومان برای ساخت خانه بهداشت روستای باغکمیش تعلق گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس افزود: مجمع خیران شهرستان پردیس به تخریب خانه بهداشت اقدام کرد و عملیات خاک‌برداری را بر عهده گرفت و این ساختمان در دو طبقه ساخته خواهد شد که در طبقه اول، ۱۲۰ متر بنا و در طبقه دوم دو محل برای ویزیت و استقرار به‌روز در نظر گرفته شده است.

خیرخواه ادامه داد: همان‌گونه که افزایش جمعیت را در روستای باغکمیش شاهد هستیم، امیدواریم بتوانیم خدماتی مناسب و درخور شأن روستاییان ولایتمدار این منطقه ارائه دهیم.

وی در خصوص افتتاح کلینیک سیار دندان‌پزشکی در روستای باغکمیش نیز گفت: این کلینیک دندان‌پزشکی با مبلغی بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون تومان تجهیز شده و دارای خدماتی مانند پرکردن، کشیدن دندان و … و دارای تمام امکانات یک دندان‌پزشکی مجهز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس اظهار کرد: این کلینیک بدون نیاز به آب و برق کاملاً خودکفاست و به موتوربرق، پمپ آب، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مجهز شده است و می‌تواند در مناطق محروم و صعب‌العبور به ارائه خدمات اقدام کند.

خیرخواه اضافه کرد: این کلینیک سیار توسط شبکه بهداشت تجهیز شده است و با همراهی خیران سلامت و دندان‌پزشکان خیر در مناطق محروم برای جامعه هدف که کودکان هستند، مستقر می‌شود و این خدمات برایشان به‌صورت کاملاً رایگان خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا