مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بومهن/ حفر چاه آب در منطقه غیرقانونی است

بخشدار بومهن با بیان اینکه حفر چاه آب در منطقه غیرقانونی است، از تداوم مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخش بومهن خبر داد.
به گزارش صبح پردیس، رضا خدادادی اظهار داشت: کشورمان طی ماه‌های گذشته با زمین‌لرزه‌های متوالی در نقاط مختلف مواجه بود، ازاین‌رو مجموعه بخشداری بومهن با حمایت‌های فرمانداری شهرستان و طبق سیاست‌های استانداری تهران مبنی بر مقاوم‌سازی ابنیه و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: بدین ترتیب بخشداری بومهن با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه شامل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، امور آب، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت راه‌اندازی گشت‌های ویژه مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام کرد.
بخشدار بومهن تصریح کرد: علاوه بر مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، جلوگیری از حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز نیز مورد پیگیری بخشداری بومهن قرار دارد.
خدادادی خاطرنشان کرد: به تأسف برخی افراد سودجو با انتخاب رویه‌ای نادرست در حفر حلقه چاه‌های غیرمجاز، ذخایر محدود در این منطقه کم آب را با خطر مواجه کرده‌اند.
وی اضافه کرد: ازاین‌رو، اقداماتی شامل انسداد برخی چاه‌های غیرمجاز، تشکیل پرونده در اداره امور آب شهرستان، جلوگیری از صدور مجوزهای حفر چاه و هماهنگی با اعضای شورای اسلامی روستا و دهیاری‌ها برای گزارش اعمال خلاف قانون و … صورت اجرایی به خود گرفت.
بخشدار بومهن با بیان اینکه حفر چاه در منطقه اقدامی غیرقانونی است، بیان داشت: در حال حاضر حفر چاه حتی به‌صورت قانونی در بخش بومهن در شرایطی خاص امکان‌پذیر است چه برسد به چاه‌های غیرقانونی؛ مسئولان بخشداری و سایر نهادهای شهری و شهرستان به شدت با عواملی که منابع آب منطقه و متعلق به عموم مردم را به مخاطره بیندازند، برخورد خواهد کرد.
خدادادی گفت: از اهالی ساکن در نقاط مختلف بخش بومهن درخواست کرد تا با مشاهده حفر چاه‌های غیرمجاز مراتب را با بخشداری بومهن و همچنین اداره امور آب در میان بگذارند.

منبع: همکاری ملی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا