ساختن آپارتمان بسیار راحت‌تر از مدیریت ۶۰۰ هزار نفر ساکنان جدید مسکن مهر پردیس است/ حدود ۳۰ هزار کارگر در اطراف شهر پردیس سکونت دارند

ششمین نشست شورای اداری شهرستان پردیس با حضور محسن نسج همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، مرتضی حیدری فرماندار پردیس، معاونان فرماندار، بخشداران، شهرداران و روسای ادارات برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری فرماندار پردیس ظهر امروز در ششمین شورای اداری شهرستان پردیس، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: پردیس بعد انقلاب متولد شده و بر اساس مطالعات اولیه برای ۱۸۰ هزار نفر در اواخر عمر دولت قبل پروژه مسکن مهر آغاز و در دولت امید ۲۷ درصد بناها ساخته شد.

وی گفت: از سال ۹۲ حرکات توفنده‌ای در پردیس آغاز شده است و در گذشته پردیس را بمب ساعتی می‌نامیدیم؛ ۸۲ هزار واحد کلنگ‌زنی شده و ارائه خدمات آب، برق گاز سرانه‌های بهداشت، مدرسه و… مشخص نبود.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: مترمربعی ۳۳۰ هزار تومان قرارداد مسکن مهر بسته شد؛ اما یک خط برای اشتغال کاری صورت‌ نگرفته بود و با تلاش مضاعف، کارهای خوبی صوت گرفت و چشم‌انداز روشن شد.

حیدری ادامه داد: مهم‌ترین موضوع پردیس نبود آب بود که با انتقال آب سد لار رفع و در این حوزه آرامش برقرار شد.

وی اضافه کرد: بین شهرداری و عمران همکاری و توافق‌نامه‌هایی منعقد شد که بسیار خوب و مهم بود؛ ۱۷ هزار و 500 واحد مسکن مهر تحویل‌شده و باقی نیز در حال تکمیل است.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: راه‌ها ورودی فاز ۸ مسکن مهر پردیس حدود ۳۰۰ میلیارد افتتاح شد؛ چارچوب مسکن مهر مشخص شد و این پروژه از ابهام و سردرگمی درآمد.

حیدری اظهار کرد: در حوزه فرهنگ نیاز به اقدامات بیشتری داریم؛ ساختن آپارتمان بسیار راحت‌تر از مدیریت ۶۰۰ هزار نفر ساکنان جدید مسکن مهر است.

وی ضمن تقدیر از شهرداران بخشداران شوراها و … گفت: اثرات جانبی مسکن مهر بومهن و جاجرود را تحت تأثیر قرار داده است.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: حدود ۳۰ هزار کارگر در این منطقه کار می‌کنند و در اطراف شهر پردیس سکونت دارند و واقعیت این است آن‌ها در سکونت‌گاه‌های غیررسمی حضور دارند و کار برای شهردار و شورای بومهن سخت‌تر شده است.

حیدری اظهار کرد: مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، عمرانی و… پردیس بسیار مؤثر و تأثیرگذار بوده است.

*معاون استاندار تهران: تمام خواست ما در برجام تأمین‌ نشده است

محسن نسج‌همدانی معاون استاندار تهران ظهر امروز در شورای اداری شهرستان پردیس ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: سختی‌ها و دشواری‌های پردیس بسیار زیاد بوده؛ اما دلسوزی و پشتکار فرماندار پردیس بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: پردیس یکی از ۱۶ شهرستان استان تهران است و اگر مشکلات دیگر شهرستان‌ها را بدانید، متوجه خواهید شد که اینجا مشکلات کمی دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران افزود: بهارستان، باقرآباد، اکبرآباد و … مشکلات زیادی دارند؛ اما با درگیرشدن در مشکلات و ارائه خدمات در آخر شیرینی بسیار زیبایی وجود دارد.

نسج‌همدانی ادامه داد: مجموع کارهایی که دنبال می‌کنیم، فقط خدایی است و مالی نیست وباید خود را به خدا بسپاریم.

وی اضافه کرد: امروز در حوزه بین‌الملل اوضاع خوبی داریم؛ پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب باید به عملکرد خود نگاه کنیم؛ در دهه فجر با تمام باید به مسیر خود نگاه کرده و دقت کنیم بهتر عمل کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تصریح کرد: در برجام 100 درصد خواست ما تأمین‌نشده و غربی‌ها امروز داستان موشکی را پیوست برجام کردند.

نسج‌همدانی اظهار کرد: اگر برجام را دست دشمن می‌دادیم، قدرت مانور در پازل از ما گرفته می‌شد؛ اما پس از موشکی، حقوق بشر از سوی دشمن مطرح می‌شود و باید فضا را مدیریت کنیم.

وی گفت: در برجام، اروپایی‌ها کنار ما بودند؛ اما در بحث موشکی مقابل ایستادند و می‌خواهند ما را به گوشه رینگ ببرند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران افزود: پس از برجام در مجموع ۳۲ میلیارد دلار با اروپایی‌ها قرارداد بستیم و ناگهان با بحث موشکی عقب‌نشینی کردند و این مبلغ به یک‌سوم کاهش یافت.

نسج‌همدانی ادامه داد: این معضل و مشکلات به داخل کشیده شده و به عدم وجود نقدینگی رسیدیم و همچنین درآمدهای نقدی دولت تأمین‌ نشد و کسری بودجه داریم و تمام بودجه‌های عمرانی اندک یا متوقف شده است.

وی اضافه کرد: مباحث مرتبط با حقوق بشر را باید مدیریت کرد؛ امروز اگر در داخل دچار بحران اقتصادی شدیم، راه‌هایی وجود دارد تا از آن خارج شویم و مهم‌ترین آن، ‌همکاری بین سه قوه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا