تعطیلی دائمی روز بازار بومهن در برنامه مدیریت شهری پیش‌بینی نشده است/ پنج شنبه بازار بومهن به روز سه شنبه منتقل می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: تعطیلی دائمی روز بازار بومهن در برنامه مدیریت شهری پیش‌بینی نشده است و همه اعضا از انتقال بازار شهر بومهن به روز سه شنبه به دلیل کاهش بار ترافیک این شهر حمایت کردند.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری در نشست هماهنگی و تسریع در ساماندهی روز بازار بومهن گفت: تأمین نظم، امنیت، آرامش و سلامت مردم را از دلایل اصلی ساماندهی این بازار نام برد.

وی افزود: محل پنج شنبه بازار بومهن نزدیک محور مواصلات اصلی این شهر واقع‌شده و همزمانی مراجعه شهروندان به بازار و ازدحام خودرو در این محدوده با ترافیک عبوری ایام پایانی هفته، کاهش امنیت تردد شهروندان همراه با ترافیک سنگین را به دنبال دارد.

فرماندار پردیس با اشاره به مناسب بودن قیمت اقلام ارائه‌شده و درآمدزایی برای فروشندگان بومی خاطرنشان کرد: تعطیلی دائمی روز بازار بومهن در برنامه مدیریت شهری پیش‌بینی نشده است؛ اما ایجاد نظم، قانونمندسازی و الزام پاسخگویی عرضه‌کنندگان مایحتاج مردم در مقابل شهروندان و مسئولان بسیار بااهمیت و از وظایف مجموعه مدیریت شهری است.

حیدری از گزارش‌های متعدد مبنی بر عرضه مواد تاریخ‌مصرف گذشته و بی‌کیفیت و نگهداری مواد عرضه‌شده در شرایط نامناسب خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در مباحث مربوط به مواد غذایی و لوازم‌آرایشی و بهداشتی که به‌طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است بسیار خطرآفرین بوده و برخورد جدی با آن از اولویت‌های ساماندهی روز بازار است.

وی با اشاره به نشستی که با حضور مسئولان انتظامی، امنیتی، اصناف، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر بومهن برگزار شد، گفت: همه اعضا از انتقال روز بازار بومهن به روز سه شنبه به دلیل کاهش بار ترافیک این شهر حمایت کردند و مقرر شد شهرداری بومهن تا زمان مشخص شدن پیمانکار واجدالشرایط و تأمین محل مناسب، روز بازار این شهر را برای حمایت از فروشندگان و شهروندان برگزار کند.

فرماندار پردیس در پایان از تمام افرادی که در تأمین و پایداری نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و همراه مسئولان هستند قدردانی کرد و گفت: به منظور بهبود سیمای شهر و شهرستان، سهولت تردد عابران و وسایل نقلیه و افزایش آرامش و امنیت جامعه، طرح‌هایی برای ساماندهی دست‌فروشان سیار، متکدیان و معتادین متجاهر، خودروهایی که در اماکن نامناسب و ناایمن اقدام به عرضه کالا می‌کنند و دست‌فروشان و مغازه‌دارانی که با سد معبر در مسیرهای رفت‌وآمد مردم، حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند در حال تهیه است که پس از ساماندهی روز بازار بومهن به‌مرور اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا