خدمات‌رسانی ۷ دستگاه مکانیزه نمک‌پاش در روزهای برفی در شهر پردیس/ 3000 تن نمک و شن در پردیس دپو شد

معاون شهردار شهر پردیس از خدمات‌رسانی هفت دستگاه مکانیزه نمک‌پاش در روزهای برفی در این شهر خبر داد و گفت: سه هزار تن نمک و شن در پردیس دپو شد.

به گزارش صبح پردیس، کوروش گلریز در خصوص بارندگی‌های اخیر و اقدامات ستاد برف‌روبی شهرداری پردیس اظهار داشت: این شهرداری در آذرماه با خریداری سه هزار تن نمک و شن و دپوی آن در سوله‌های مرکزی و فرعی این شهر اقدامات مؤثری را برای مقابله با یخ‌زدگی معابر و همچنین مشکلات عبور و مرور شهروندان انجام داده است.

وی گفت: شهرداری با اتخاذ تمهیدات ویژه‌ای برای فصل زمستان امسال شن و نمک مورد نیاز خود را در این سوله‌ها و چندین ایستگاه فرعی به‌ویژه در مناطق صنعتی خرم‌دشت و سیاه‌سنگ ایجاد کرده است.

معاون شهردار پردیس افزود: شهرداری برای تمامی روستاهای اطراف و تحت نظارت خود شن و نمک پیش‌بینی و در مخازن ویژه‌ای دپو کرده است.

گلریز ادامه داد: در سطح شهر پردیس حدود ۱۵۰ مخزن مخصوص نگهداری کیسه‌های شن و نمک، جانمایی و نصب و حدود ۱۰ هزار کیسه نمک و شن برای این مخازن پیش‌بینی کرده که در مواقع بارش برف به‌تدریج تخلیه می‌شود.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر بارش چشمگیری در این شهر نداشتیم؛ اما تا امروز دو مرحله برف‌روبی را توسط ستاد برف‌روبی اجرا کرده‌ایم.

معاون شهردار پردیس تصریح کرد: با توجه به میزان بارش و احتمال یخ‌زدگی معابر از اختلاط حداقل ۳۰ و حداکثر ۴۰ درصد نمک با شن استفاده می‌کنیم.

گلریز ضمن درخواست از شهروندان پردیس برای همکاری با شهرداری اظهار کرد: همشهریان در مواقع بارش برف خودروهای خود را به زنجیر چرخ و یا لاستیک‌های یخ‌شکن مجهز کنند تا شهرداری کمتر از شن و نمک استفاده و پیرو آن به محیط زیست، آسفالت، فضای سبز و منابع آب زیرزمینی آسیب کمتری وارد شود.

وی با بیان اینکه شهروندان در مواقع بارش برف از تردد و حضور غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند، گفت: توپوگرافی شهر پردیس به‌گونه‌ای است که با کوچک‌ترین بارش برف، معابر پرشیب لغزنده می‌شوند و برای حفظ ایمنی شهروندان از خودروهای نمک‌پاش مکانیزه استفاده می‌کنیم.

معاون شهردار پردیس افزود: شهرداری پردیس با هفت دستگاه خودروی نمک‌پاش مکانیزه که با مخازن ویژه مقدار شن و نمک را به‌صورت خودکار تنظیم و لایه‌هایی از این مخلوط را در سطح معابر تخلیه می‌کند.

گلریز ادامه داد: سه دستگاه خودروی نمک‌پاش کوچک برای معابر شهری، چهار دستگاه نمک‌پاش بزرگ و پنج دستگاه نمک‌پاش دستی در مواقع ضروری و در مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال شهرداری پردیس به‌رغم تحویل نگرفتن مسکن مهر، ذخیره نمک و شن مورد نیاز این مناطق را هم پیش‌بینی کرده، گفت: درصورتی‌که مسئولان شرکت عمران پردیس نتوانستند مبحث خدمات‌رسانی به ساکنان را کنترل کنند، شهرداری آمادگی خود را اعلام کرده تا به همشهریانمان در آن مناطق نیز خدمات‌دهی کند.

معاون شهردار پردیس اضافه کرد: این خدمات شامل اعزام خودروهای نمک‌پاش و بازگشایی محورها توسط دستگاه‌های برف‌روب است و اقدامات برای آماده‌سازی معابر مسکن مهر و ترددی سهل و بدون خطر برای ساکنان فراهم شود.

گلریز اظهار کرد: در ستاد برف‌روبی ۴۵ نفر به‌صورت مستقیم فعال هستند و در صورت نیاز کارکنان واحد فضای سبز و دیگر واحدها برای پاک‌سازی فضای سبز، درخت‌ها، پیاده‌روها و… به این تعداد افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا