دیدار اعضای انجمن تعزیه‌خوانی شهرستان پردیس با پیشکسوت شبیه‌خوانی در سیاه‌بند بومهن

اعضای انجمن تعزیه‌خوانی شهرستان پردیس با پیشکسوت شبیه‌خوانی در سیاه‌بند بومهن دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش صبح پردیس، اعضای این انجمن در سلسله دیدارهای برنامه‌ریزی شده با «آقا بزرگ تیمورخواه» از پیرغلامان تعزیه‌خوانی شهرستان پردیس از منطقه سیاه‌بند بومهن که سالیان متمادی با این عرصه هنری در زمینه روضه‌خوانی و ذاکر عبدالحسین(ع) فعالیت دارد، دیدار و گفتگویی داشتند.

آقا بزرگ تیمورخواه از پیشکسوتان تعزیه‌خوانی منطقه بومهن در دیدار صمیمانه با اعضای تعزیه‌خوانی شهرستان پردیس اظهار کرد: اجرای هنر ارزشمند شبیه‌خوانی به مدت ۳۰۰ سال در حسینیه سیاه‌بند بومهن قدمت دارد که هرساله همزمان به مناسبت در دهه اول ایام محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

وی افزود: اینجانب از سن ۱۰ سالگی تعزیه‌خوانی راه آغاز کرده‌ و تا به امروز که از خداوند متعال حدود ۹۰ سال عمر گرفته‌‌ام و همچنان این سنت چندین ساله را در حسینیه محل خود در ایام محرم به نمایش می‌گذارم.

پیشکسوت شبیه‌خوانی در سیاه‌بند بومهن قدم ‌گذاشتن در این عرصه راه از نزد بزرگان پدری خانواده خود نسل به نسل آموخته است.

تیمورخواه گفت: همیشه در آغاز مراسم تعزیه‌خوانی به حرمت ماه محرم اول، براساس سنت درینه به امام حسین(ع) سلام می‌دهم و در خاتمه ائمه اطهار(ع) را می‌خوانم.

وی ادامه داد: اینجانب انواع مختلف نسخه شعر از مجلس تعزیه‌خوانی در اختیار دارم که اشعار آن به حدود ۱۵۰ سال پیش بر می‌گردد‌.

پیشکسوت تعزیه‌خوانی از منطقه بومهن گفت: در حال حاضر پسران و دو نوه‌ام در حسینیه سیاه‌بند به هنر ارزشمند تعزیه‌خوانی با آغاز دهه اول محرم به تعزیه‌خوانی می‌پردازند.
همچنین در ادامه این دیدار حامد پورنصیری، رئیس انجمن تعزیه‌خوانی شهرستان پردیس گفت: باید هنر با ارزش تعزیه‌خوانی به نسل جوان و نوجوان آموزش داده شود و در این مسیر از تجربیات پیشکسوتان نیز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: پیشکسوتانی که چندین سال در این عرصه هنری فعالیت دارند در ترویج فرهنگ شبیه‌خوانی به نسل جدید بسیار تاثیرگذار هستند.

رئیس انجمن تعزیه‌خوانی شهرستان پردیس همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان تعزیه‌خوانی این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا