تصفیه خانه دوم و نیروگاه برق آبی در شهرستان پردیس احداث می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به پروژه احداث تصفیه خانه دوم و نیروگاه برق آبی در این شهرستان، گفت: احداث تصفیه خانه با هدف تامین آب شرب مصرفی شهر پردیس از جمله پروژه‌های مهم و زیر بنایی این شهرستان است.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری اظهار کرد: مطالعات اجرای مدول دوم تصفیه خانه آب پایان یافته و پروژه در مرحله توافق شهرداری با سازمان امور آب برای تعیین اراضی است که به زودی ساخت این تصفیه خانه آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین ساخت 10 مخزن آب برای نگهداری و انتقال آب در شهرستان پردیس نیز در دستور کار قرار داد.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: درهمین ارتباط احداث نیروگاه برق آبی در شهرستان پردیس برای تولید 4.5 مگاوات برق نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، براساس برنامه ریزی انجام شده این نیروگاه نیز تا دو سال آینده تکمیل و بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت شهرستان تا 600 هزار نفر، تامین آب شرب سالم برای جمعیت ساکن دراین شهرستان، یکی از اولویت های اصلی مدیریت اجرایی استان تهران و شهرستان پردیس است.
وی افزود: عملیات اجرایی پروژه عظیم خط انتقال آب سد لار به شهر پردیس از طریق روستای کلان آغاز شده که اجرای این پروژه، بخش مهمی از آب مصرفی شهر تهران و پردیس را تامین می کند.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: پروژه خط انتقال آب از سد لار به روستای کلان بیش از 30 درصد و عملیات زیرسازی انتقال این خط از روستای کلان به سمت پردیس نیز بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حیدری با اشاره به استقرار و تجهیز کارگاه‌ها و حفاری تونل‌های انتقال آب در مسیر اجرای این پروژه، گفت: حفاری ها توسط دستگاه‌های T.B.M انجام می شود که دراین زمینه بیش از 500 متر پیشرفت داشته است.
وی تصریح کرد: طول این تونل انتقال از سد لار تا روستای کلان حدود 28 کیلومتر است که در هشت کیلومتر اول (روستای کلان تا روستای جورد) با قطر 4.5 متر و از روستای جورد تا سد لار نیز با قطر 6.5 متر حفاری انجام می شود.
به گفته فرماندار پردیس، این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انتقال آب در کشور است.
شهرستان پردیس از توابع استان تهران با حدود 270 هزار نفر جمعیت در شرق تهران واقع شده است.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا