10 کانون اصلی تخلیه غیرمجاز نخاله در شهرستان پردیس شناسایی شد/ فاضلاب 15 روستای شهرستان پردیس در حوزه آبریز رودخانه جاجرود و سد ماملو جاری است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پردیس از شناسایی 10 کانون اصلی تخلیه غیرمجاز نخاله در شهرستان پردیس خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، عزیز میکائیلی با اشاره به کانون‌های آلاینده شناسایی شده گفت: این مراکز در مناطق مختلف شهرستان قرار دارند که می‌توان از خیابان سیاه‌سنگ، خیابان دانشگاه‌ آزاد پردیس، ابتدای کمربندی بومهن کنار ایستگاه فشارشکن شرکت‌گاز، کمربندی بومهن به سمت تهران روبروی باشگاه سوارکاری، فاز 11 مسکن مهر، سعید آباد روبروی درب اول ماهی‌سرا، مسیل واقع در اراضی وزارت راه و ترابری نام برد.

وی افزود: خیابان 24 متری سینا پردیس محل تخلیه نخاله‎های شهرداری پردیس است، محدوده کمرد تا جاجرود و دره دیگی محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی شرکت عمران، شهرداری و دهیاری و اراضی بالادست تپه‎سیف محل تخلیه انواع نخاله‎های ساختمانی، گود برداری، خاک برداری و فاضلاب‎های صنعتی بخش جاجرود را می‌توان از کانون‎های اصلی تخلیه غیرمجاز نخاله در شهرستان پردیس دانست.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد درکارگروه پسماند به دبیری اداره محیط زیست برای در فرمانداری برای رفع مشکلات خاطر نشان کرد: با مساعدت فرماندار و دادستان پیگیر حقوق زیست محیطی شهروندان در منطقه هستیم، برای رفع آلودگی به واحدهای صنفی و صنعتی و ادارات منطقه اخطار دادیم، در صورت عدم توجه از طریق مراجع قضایی و نظارتی موضوع را دنبال می‌کنیم.

میکائیلی افزود: شهرستان پردیس دارای چندین لکه صنعتی غیرمجاز است، خرمدشت تنها ناحیه مجاز صنعتی منطقه است که از هیات دولت مجوز خود را بر اساس رده یک ضوابط استقرار در منطقه حفاظت شده محیط زیست دریافت کرده است.

وی درباره مشکل پسماند واحدهای صنعتی گفت: نخاله و پسماند واحدهای صنعتی متولی ندارد و پس از تولید در گوشه و کنار لکه‌های صنعتی در منطقه حفاظت شده محیط زیست تخلیه می‌شود و بعضی از افراد با بی مسئولیتی ضایعات صنعتی را سوزانده، زمین، هوا و خاک منطقه را آلوده می‌کنند.

*آلودگی اراضی کشاورزی با فاضلاب شهری
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به مشکل فاضلاب شهری خاطر نشان کرد: در بسیاری از مناطق بارگذاری فاضلاب به درستی انجام نشده و فاضلاب شهری با وجود تصفیه خانه پردیس به حوزه آبریز سد ماملو می‌ریزد که آلودگی منابع آبی و اراضی کشاورزی، زراعتی تحت مدیریت سازمان محیط زیست را به دنبال دارد.
میکائیلی افزود: فاضلاب 15 روستای شهرستان پردیس در حوزه آبریز رودخانه جاجرود و سد ماملو جاری است، به منظور حفظ کیفیت آب رودخانه جاجرود و تامین آب شرب سالم برای منطقه پایین دست، طی جلسه ای با موافقت فرماندار شهرستان پردیس ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در روستاهای سعیدآباد و خسروآباد جاجرود در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا