لزوم تجهیز کشتارگاه با همکاری شهرداری‌های پردیس، بومهن و رودهن/ اجرای جدی طرح جمع‌آوری سگ‌های سرگردان در پردیس

برگزاری نشست مشترک شهرداری‌های شهر پردیس، بومهن و رودهن، به‌منظور تأمین هزینه‌های تجهیز و نگهداری و هزینه‌های جاری تنها کشتارگاه منطقه، جمع‌آوری دست‌فروشان مواد غذایی، برخورد با مراکز توزیع داروهای غیرمجاز و اجرای جدی طرح جمع‌آوری سگ‌های سرگردان از مهم‌ترین مصوبات نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس به ریاست معاون فرماندار شهرستان پردیس و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سایر اعضاء به‌منظور بررسی اقدامات انجام گرفته تاکنون برای تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در ماه مبارک رمضان در محل فرمانداری واقع در شهر پردیس برگزار شد.

صادق بنیادی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پردیس با اشاره به اهمیت تأمین سلامت مردم و نقش محوری شبکه بهداشت در این مورد، با اشاره به لزوم همکاری سایر ادارات در تحقق این امر مهم، اظهار کرد: از تمامی دستگاه‌ها می‌خواهیم برای تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم، حداکثر تلاش و توجه خود را به‌کار بندند.
وی افزود: پایش کیفیت آب شرب در شهرها و روستاها به ویژه روستاهای غیر تحویلی به آبفای شهرستان، رسیدگی به وضعیت تنها کشتارگاه منطقه و نظارت بر اماکن عرضه محصولات گوشتی به‌منظور جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو را بسیار مهم است.

بنیادی خاطرنشان کرد: برخی اقدامات به‌صورت روزمره در تمام طول سال انجام می‌شود؛ اما در برهه‌هایی لازم است برای جلوگیری از ورود آسیب به‌سلامت جامعه، اقدامات گسترده‌تری انجام شود که ماه مبارک رمضان و شروع فصل گرما، یکی از این اولویت‌ها است.
در ادامه حسن خیرخواه رئیس شبکه بهداشت شهرستان پردیس با بیان برنامه‌های این اداره در ماه رمضان، اظهار کرد: تشدید بازرسی‌ها در ساعات نزدیک به افطار و پس از آن، برقراری گشت‌های مشترک بازرسی از اماکن و جمع‌آوری دست‌فروشان آش و حلیم، نظارت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع شیرینی و نمونه‌برداری مداوم از آب شرب شهرها و روستاها از جمله اقداماتی است که از ابتدای ماه رمضان به‌صورت گسترده در سطح شهرستان انجام می‌شود.

*لزوم تجهیز کشتارگاه با همکاری سه شهرداری پردیس، رودهن و بومهن
همچنین محمدتقی عباسی نسیمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های پردیس و دماوند نیز در ادامه پیرامون علائم و راه‌های شیوع بیماری تب کنگو توضیحاتی ارائه کرد و اظهار کرد: تأمین هزینه‌های تجهیز و نگهداری و هزینه‌های جاری تنها کشتارگاه منطقه که بخشی از گوشت مصرفی شهرستان را تأمین می‌کند نیاز به همکاری شهرداری‌های پردیس، بومهن و رودهن دارد؛ در غیر این صورت این مرکز از استانداردهای لازم فاصله گرفته و امکان کاهش فعالیت آن وجود خواهد داشت.
در پایان و پس از ارائه توضیحات شهردار رودهن و تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد با محوریت اداره دامپزشکی و با حضور شهرداران و روسای شوراهای شهرهای پردیس، بومهن و رودهن نشستی برای رفع مشکلات کشتارگاه رودهن و تجهیز آن برگزار شود.

*زمان‌بندی تحویل روستاها به آبفا و کلرزنی مداوم آب آشامیدنی روستاهای غیر تحویلی

ارائه گزارشی توسط بخشداری‌ها از وضعیت سیستم آب‌رسانی در روستاهای غیر تحویلی برای بررسی و برنامه‌ریزی زمان‌بندی تحویل این روستاها به آبفا، جمع‌آوری دست‌فروشان مواد غذایی با حضور نمایندگان شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت، اجرای جدی طرح جمع‌آوری سگ‌های سرگردان، برخورد با مراکزی که داروهای غیرمجاز توزیع می‌کنند، ساماندهی مراکز توزیع مواد غذایی در حاشیه خیابان‌ها، نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر رستوران‌های بین‌راهی، قنادی‌ها و اماکن مشابه و کلرزنی مداوم آب آشامیدنی روستاهای غیر تحویلی از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا