بهسازی شبکه آب‌رسانی و ترویج آبیاری تحت فشار در روستاهای پردیس/ رونق کشت گلخانه‌ای به منظور افزایش بهره‌وری کشاورزی

بهسازی شبکه آب‌رسانی روستاها، ترویج آبیاری تحت فشار، رونق کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پردیس به‌منظور مصوب شدن بودجه ادارات شهرستان از اعتبارات تملک دارایی‌ها و سایر منابع با حضور مرتضی حیدری فرماندار پردیس، هادی رحمتی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، نوربخش عسگری معاون سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران، معاونان فرماندار روسای ادارات و نهادهایی که در بودجه سال 96 دارای اعتبار هستند و اعضای گروه برنامه‌ریزی فرمانداری در فرمانداری واقع در شهر پردیس برگزار شد.

در این نشست 262 میلیارد ریال مجموع اعتبارات شهرستان که از تجمیع 37 میلیارد ریال اعتبارات استانی، 29 میلیارد ریال اعتبارات الزام، 46 میلیارد ریال اعتبارات ماده 180 و 149 میلیارد ریال اعتبارات ملی استانی شده تشکیل شده است مورد بررسی قرار گرفت.
مرتضی حیدری فرماندار پردیس بودجه اختصاص داده شده به شهرستان را ناکافی دانست و اظهار کرد: پردیس تازه تأسیس و فاقد زیرساخت‌های لازم است و هنوز بسیاری از ادارات در ساختمان‌های استیجاری مستقر هستند که هزینه‌های زیادی را به شهرستان تحمیل کرده و این موضوع مانع از اجرای برخی برنامه‌ها و پروژه‌های درون شهرستانی می‌شود.
وی افزود: امیدواریم در دوره‌های آتی بودجه شهرستان با نگاه ویژه‌ای از سوی مقامات استانی در نظر گرفته شود تا بتوان متناسب با رشد جمعیت، خدمات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

فرماندار پردیس با اشاره به عنوان‌های درج‌شده برای پروژه‌های ادارات، تصریح کرد: مشخص بودن جزئیات هر پروژه می‌تواند نشانگر اهمیت اجرای آن و لزوم تخصیص اعتبار باشد بنابراین همه ادارات باید پروژه‌های خود را با جزئیات کامل ارائه کنند تا در تائید بودجه ابهامی وجود نداشته باشد.
در ادامه عنوان پروژه‌های هر اداره به همراه بودجه پیشنهادی و مبلغ تعیین‌شده از سوی استان قرائت‌شده و روسای ادارات از طرح‌های خود دفاع کرده و توضیحات مربوط به اهمیت اجرا، برنامه زمان‌بندی و محدوده اجرای پروژه را ارائه کردند و در پایان و پس از بررسی پروژه‌های تک‌تک ادارات، عناوین برخی از پروژه‌ها تغییر کرده و کلیت بودجه به تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رسید.
لازم به دکر است بهسازی شبکه آب‌رسانی روستاها، تعمیر و تجهیز و بهسازی راه‌های روستایی، طرح‌های مربوط به آب و فاضلاب شهری و طرح‌های حوزه کشاورزی از جمله ترویج آبیاری تحت فشار، رونق کشت گلخانه‌ای، اصلاح دام و افزایش بهره‌وری کشاورزی از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا