تناقض آمار در بازشماری آرای انتخابات شوراهای شهرستان پردیس نشان از عمل نکردن نمایندگان فرماندار و ناظرین به وظایف خویش دارد

امام جمعه پردیس گفت: در برخی شعبات تخلفاتی رخ‌داده است و در صندوق‌های بازشماری‌شده، موردی بوده است که 100 رأی برای کسی خوانده‌نشده است و نشان بر این است که نه ناظرین و نه نمایندگان فرماندار به وظیفه خود عمل نکردند.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهرستان پردیس که با حضور مردم روزه‌دار و مؤمن شهرستان پردیس در مسجد الغدیر پردیس برگزار شد، با تبریک حلول ماه بندگی، عبادت، بندگی و تقرب واقعی بندگان به خدا، اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، ماه مبارک رمضان در روح و جسم ما اثر می‌گذارد و باید شکر این ماه عظیم را سراسر شامل رحمت و لطف الهی است را به جای بیاوریم که در برابر این لطف بزرگ، زحمات آن برای انسان چیز کوچکی است.

وی با اشاره به ایام 14 و 15 خرداد در هفته پیش‌رو که از همه مساجد و پایگاه‌های بسیج پردیس برای اعزام به حرم امام خمینی ثبت‌نام به عمل می‌آید، افزود: 15 خرداد آغاز نهضت حضرت امام خمینی در سال 42 است که این نهضت منجر به زندانی شدن امام و درنهایت تبعید به ترکیه و نجف شد.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به اینکه رحلت حضرت امام حادثه سختی بود و در سخت‌ترین شرایط امام، انقلاب را مدیریت کرد، خاطرنشان کرد: در ملت نگرانی بود که با فوت امام چه کسی مدیریت انقلاب را  بر عهده می‌گیرد و مجلس خبرگان در همان روز جلسه گرفتند و رهبر عزیزمان را برای مدیریت نظام انتخاب کردند.

*مشارکت بالای مردم شهرستان پردیس در انتخابات ریاست جمهوری و شورا

توسلی بابیان اینکه انتخابات خوب و باشکوهی برگزار شد و 73 درصد افراد واجد شرایط شرکت کردند، بیان کرد: برنده اصلی انتخابات ملت ایران بود و در شهرستان نیز، آمار جمعیت 170 هزار نفر است که 109 هزار نفر حائز شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد 87 هزار نفر به انتخابات ریاست جمهوری و 79 هزار نفر به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا رأی دادند.

وی ادامه داد: در کنار تأیید انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، پدیده‌هایی پیش آمد که شایسته نظام نیست و لیست بلندی از تخلفات انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست که کمبود تعرفه در حوزه‌ها برای ریاست جمهوری از اول انقلاب سابقه نداشته است و این در حالی است که 200 میلیون تعرفه چاپ‌شده بود و تعداد شرکت‌کننده 41 میلیون نفر بوده است و هر نفر چهار عدد تعرفه داشته است و چه اتفاقی در سطح کشور از جمله شهرستان پردیس افتاده است.

امام‌جمعه پردیس طرح خرید رأی در انتخابات ریاست جمهوری را پدیده شوم دیگر دانست و تصریح کرد: تخلفات گسترده مسئولان اجرایی در سطح کشور از جمله استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کلی هستند که با سوءاستفاده از بیت‌المال و سمت دولتی تخلف کرده‌اند و پرونده‌ها تشکیل‌شده است و دادگاه‌ها حتماً رسیدگی می‌کنند و اگر این تخلفات ثابت شود، بدترین گناه است.

*تناقض آمار در بازشماری مورد قبول نیست

توسلی با اشاره به انتخابات شوراهای شهرستان پردیس، تصریح کرد: مسئولان شهرستان پردیس در رابطه به‌سلامت انتخابات زحمات زیادی کشیدند؛ ولی در برخی شعبات تخلفاتی رخ‌داده است و در صندوق‌های بازشماری‌شده، موردی بوده است که 100 رأی برای کسی خوانده‌نشده است و نشان بر این است که نه ناظرین و نه نمایندگان فرماندار به وظیفه خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: نه کسانی که ناظر و اجرا هستند، نباید دینشان را به دنیای دیگران بفروشند و نه کسانی که کاندید بودند نباید آخرتشان را بفروشند و می‌شنویم برخی میلیاردی هزینه کردند که داخل شورا بروند و مگر داخل شورا چه خبر است و این در حالی است که اعضای شورا یا حقوق ندارند و یا تنها حق جلسه می‌گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا