گردهمایی مربیان و مدیران اماکن ورزشی شهرستان پردیس

گردهمایی مربیان و مدیران اماکن ورزشی شهرستان پردیس در فرهنگسرای مهر شهر بومهن برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، گردهمایی مربیان و مدیران اماکن ورزشی شهرستان پردیس در فرهنگسرای مهر شهر بومهنبا حضور مرتضی حیدری فرماندار پردیس، غلامرضا حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان، محمد سیفی رئیس اداره ورزش و جوانان، مدیران مجتمع ها و سالن های ورزشی خصوصی و دولتی، مربیان، داوران و تنی چند از مدال آوران رشته های مختلف ورزشی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری مهر شهر بومهن برگزار و افراد حاضر پیرامون برنامه های سال ۹۷ و راهکارهای ترویج ورزش در میان اقشار مختلف تبادل نظر پرداختند و بر تجهیز سالن های ورزشی و توجه مربیان به بروز رسانی مداوم اطلاعات ورزشی تاکید شد.
در این نشست مرتضی حیدری فرماندار پردیس اظهار داشت:

متخلفین در باشگاه های ورزشی زنگ خطری برای جوانان این شهرستان محسوب می شوند و باید عملکرد باشگاه های ورزشی با نظارت بیشتر انجام شود.

حیدری گفت: موسسین باشگاه های ورزشی عضو جامعه محسوب می شوند و جامعه با این موسسات ساختار خود را پیدا می کند.

فرماندار پردیس با بیان اینکه ورزش بخش مکمل جامعه است افزود: ورزش فقط مساوی با تفریح و خوش گذرانی نیست امروزه سبک زندگی تغییر کرده است و ورزش یعنی سلامتی، یعنی رونق اقتصادی، یعنی دخل آسیب های اجتماعی و سرکوب کننده اعتیاد؛ و تامین کننده نشاط خانوادگی می باشد.

وی ادامه داد: جامعه سنتی ایران در زمان گذشته تمام امورات خود را با کشاورزی می گذراند و کشاورز صبح زود بیدار می شد و با کار در زمین به نوعی ورزش می کرد.

حیدری بیان کرد: در گذشته متراژ بالای منازل مسکونی و نبود آیفون های تصویری باعث می شد برای باز کردن درب منزل مسافت زیادی را پیاده روی کنیم.

وی گفت: تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی سبب شده است، مردم برای فعالیت های ورزشی به باشگاه های ورزشی روی آورند بنابر این کسانی که موسس باشگاه ورزشی هستند زندگی مردم را تضمین می کنند.

فرماندار پردیس اظهار داشت: کار مربیان و مدیران ورزشی نه تنها کمتر از یک پزشک متخصص قلب نیست بلکه چندین برابر ارزشمندتر است بنابر این برای کار خود انگیزه قائل شوید و با هدف و برنامه به کار خود ادامه دهید و اگر بعضا دستگاه های دولتی مشکلاتی را برای شما ایجاد می کنند خسته نشوید.

وی ادامه داد: مدیران و مربیان ورزشی دارای انگیزه و تخصص هستند و اندک سرمایه ای هم دارند پس چرا مرتکب جرم می شوند اگر موسسان ورزشی تخلف نکنند هیچ کس با آن ها کاری ندارد و راحت می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرهنگ ورزش در پردیس نهادینه شود

همچنین محمد سیفی رییس اداره ورزش و جوانان پردیس در گردهمایی مربیان، مدیران و جمعی از ورزشکاران اماکن ورزشی شهرستان پردیس با تأکید بر اینکه همه باید دست‌ به‌ دست هم دهند تا فرهنگ ورزش در پردیس نهادینه شود بیان داشت: باید ورزش را در بین سبد خانوار خانواده ها جای دهیم تا در هفته حداقل 2 روز به ورزش اختصاص پیدا کند.

سیفی گفت: تلاش برای بهبود و توسعه اصولی و هدفمند ورزش با ایجاد فرصت و گسترش محیط سالم برای شهروندان جهت شرکت در فعالیت های ورزشی و تفریح های بدنی در تمام سطوح از اهم برنامه ها و وظایفی است که بر دوش مدیران باشگاه های ورزشی و مربیان است.

رییس اداره ورزش و جوانان پردیس اظهار داشت: هم افزایی اثر بخش به منظور یکپارچه سازی نظام گزینش و پرورش استعداد های ورزش و تقویت فرهنگ تحرک و نشاط در بین دانش آموزان و مراکز آموزشی و علمی در پردیس ایجاد شود تا نشاط جمعی را در سطح شهرستان و در بین مردم جامعه شاهد باشیم.

وی در پایان گفت: ایجاد بسترهای لازم به منظور فعال سازی باشگاه های ورزشی به عنوان فعالین اصلی ورزش در شهرستان ضروری است که باید به آن توجه شود.

شایان ذکر است: این مراسم با هدف افزایش مراودت اداره ورزش و جوانان با مدیران و مربیان ورزشی و توجه به امر استعداد یابی و قهرمان پروری در مجموعه فرهنگی هنری بومهن و با همت اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا