افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای شرق استان تهران/ روزانه ۴۵ واحد تیم پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در محورها حضور فعال دارند

فرمانده ‌پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران از افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای شرق استان تهران خبر داد و گفت: روزانه ۴۵ واحد تیم پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در محورها حضور فعال دارند.

سرهنگ سیاوش محبی در گفتگو با خبرنگار صبح پردیس، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی از روز ۲۴ تا پایان روز ۲۹ اسفندماه سال ۹۶، تردد وسایل نقلیه در محورهای شرق استان تهران نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی مواجه بوده که این امر بیانگر استقبال از سفرهای نوروزی است.

وی افزود: بیشترین دلیل تصادفات از ابتدای این طرح تا روز گذشته در محورهای شرق استان تهران خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو بود؛ توصیه ما رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مطمئنه و خودداری از عجله و شتاب است.

فرمانده ‌پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: متاسفانه برخی افراد به خاطر اینکه لذت بیشتری از سفر ببرند اقدام به سفر در شب می‌کنند، از این رو لازم است که سرنشینان خودرو به رانندگان توجه کرده و اجازه تخلف به آنها ندهند؛ زیرا ارتکاب هر تخلف رانندگی بستری برای تخلفات دیگر خواهد بود.

محبی ضمن تشکر از مردم به خاطر همکاری با پلیس خاطرنشان کرد: با توجه به مرحله اول سفرهای نوروزی، تمهیداتی در نظر گرفته شده است و در روزهای سوم و چهارم فروردین‌ماه، محور هراز از ساعت ۱۳ الی ۲ بامداد روز بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع و از ساعت ۱۵ از آب اسک به سمت رودهن یک‌طرفه می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این تمهیداتی برای روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین‌ماه اندیشیدیم تا رانندگان بدون دغدغه به مقصد برسند؛ بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان الزامیست و باید خود را در رعایت قوانین و مقررات مسئول بدانند.

فرمانده ‌پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ترافیک در محورهای فیروزکوه جنوب به شمال پرحجم، در محور هراز بسیار سنگین و محور امام رضا به سمت مشهد پرحجم و روان است.

محبی عنوان کرد: هموطنان باید زمان سفرخود را مدیریت کرده و برای آغاز سفر، محل‌های توقف و زمان رسیدن به مقصد برنامه‌ریزی داشته باشند؛ رانندگی مهارت نیست بلکه مسئولیت است.

کنترل محورهای شرق استان تهران توسط ۴۵ واحد تیم 

وی با بیان اینکه تمام تخلفات توسط دوربین‌های ثابت ثبت می‌شوند اظهار داشت: روزانه حدود ۴۵ واحد تیم به صورت محسوس، نامحسوس، پاس پیاده و خودروهای کلانتری در قالب طرح نوروزی در محورها حضور فعال دارند تا سفری ایمن برای هموطنان عزیز رقم بزنند.

فرمانده ‌پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران تاکید کرد: رانندگان باید به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۰ دقیقه استراحت کنند، خط قرمزهای پلیس در طرح نوروز برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی است؛ پلیس بدون اغماض با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند برخورد قانونی می‌کند و به خاطر حفط جان هموطنان از ادامه تردد آنها خوداری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا