اخذ شهریه در مدارس دولتی تخلف محسوب می‌شود/ منعی برای دریافت کمک‌های خودجوش مردمی نیست

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدارس دولتی که در هنگام ثبت نام دانش آموزان، اولیاء آنان را مجبور به پرداخت هزینه‌ای می‌کنند در واقع متخلف هستند.

داود محمدی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی تهران۲۴؛ با اشاره به آغاز فصل ثبت نام مدارس بیان کرد: در برخی مدارس دولتی تخلفاتی در خصوص دریافت وجه شهریه از اولیاء دانش آموزان گزارش شده است.
وی افزود: مدارس غیرانتفاعی و غیره، قانون خاص خود را دارند اما مدارس دولتی که در هنگام ثبت نام دانش آموزان، اولیاء آنان را مجبور به پرداخت هزینه‌ای می‌کنند در واقع متخلف هستند.

محمدی ادامه داد: آموزش و پرورش بازرسانی را برای مقابله با تخلف مدارس در پرداخت شهریه اجباری، اعزام می کند اما اولیاء محترم نیز در صورت مشاهده این نوع تخلفات و بیان شرط از سوی مدیر برای ثبت نام دانش آموزان، این موضوع را به اداره آموزش و پرورش منطقه مربوط گزارش دهند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: لازم به ذکر است که دریافت هزینه کمک های مردمی به مدارس تخلف محسوب نمی شود و این امر در سال‌های گذشته نیز بوده است اما برای کمک های مردمی نباید مبلغ مشخصی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای فصل بازگشایی مدارس هزینه برخی امور مشخص می شود و مدیران مدارس به دلیل کمبود بودجه آموزش و پرورش و عدم پیش بینی اعتبارات بر اساس عملکرد، اقدام به دریافت کمک‌های مردمی می‌کنند.

محمدی گفت: برخی اولیاء دانش آموزان از مدارس تقاضای تشکیل کلاس فوق برنامه دارند که تبعاً برای این موارد باید هزینه پرداخت شود اگر مبلغی به خواست والدین پرداخت شود منع قانونی نداشته و تخلف به حساب نمی آید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزانی که در مدرسه دورتر از منزل ثبت نام کرده اند نیز به عهده والدین می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا