اجرای 2850 مترمربع فضای سبز در ورودی شهر پردیس/ خاتمه طرح آبیاری قطره ای در بلوار«خرمشهر» پردیس

شهردار پردیس با اشاره به خاتمه یافتن طرح آبیاری قطره ای در بلوارخرمشهر شهر پردیس، گفت: در دو ماه نخست سال جاری، دو هزار و 850 مترمربع فضای سبز در ورودی شهر پردیس اجرا شد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار کرد: ورودی شهر پردیس علاوه بر مبدا شهر به عنوان یکی از نقاط در معرض دید سایر شهروندان در حال عبور از محور تهران – شمال قلمداد می شود.

وی افزود: از این رو، شهرداری پردیس در راستای نظم و زیبایی هرچه بیشتر این بخش اقدامات متعددی را در دستور کار قرار داده است.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات طی دو ماه سال جاری می توان به اجرای فضای سبز در مقطع ورودی شهر پردیس در مسیر ترانزیتی مذکور اشاره کرد.

لاله ادامه داد: از دیگر اقدامات واحد فضای سبز شهرداری پردیس از ابتدای سال جاری تا کنون می توان به توسعه آبیاری تحت فشار شامل قطره ای و بارانی، توسعه فضای سبز جدید، غرس نهال، آماده سازی بسترهای کاشت و … اشاره کرد.

*طرح آبیاری قطره ای در بلوار«خرمشهر» پردیس خاتمه یافت

شهردار پردیس در ادامه گفت: به‌منظور بهینه‌سازی مصرف آب، طرح آبیاری قطره‌ای در بلوار «خرمشهر» این شهر خاتمه یافت.

لاله تصریح کرد: شهرداری پردیس در توسعه فضای سبز شهر و رسیدن سرانه آن به استانداردهای ملی تلاشی وافر انجام می‌دهد.

وی افزود: اهتمام در این امر مهم در حالی مجدانه از سوی مدیریت شهری دنبال می‌شود که شهر پردیس به‌مانند دیگر نقاط شمال شرق استان تهران منطقه‌ای فقیر به لحاظ منابع آب محسوب می‌شود.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: ازاین‌رو، یکی از راهکارهای مهم و مناسب برای توسعه فضای سبز در کنار بهینه‌سازی مصرف منابع محدود آب منطقه، استفاده از سیستم‌های نوینی همچون سامانه آبیاری قطره‌ای است.

لاله ادامه داد: با توجه به راه‌حل یادشده، شهرداری پردیس طی سالیان اخیر، اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای در نقاط مختلف شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، از گذشته طرحی جهادی در این حوزه آغاز شد و خوشبختانه امروز بیش از 70 درصد فضای سبز شهر پردیس از این طریق آبیاری می‌شوند.

شهردار پردیس گفت: این مهم طی سال جاری نیز ادامه یافت و خوشبختانه طرح آبیاری قطره‌ای خیابان خرمشهر شهر پردیس صورت اجرایی به خود گرفت.

*طرح فضای سبز در بلوار بصیرت شهر پردیس آغاز شد

لاله ادامه داد: به‌منظور بهبود معابر شهری، اجرای طرح فضای سبز در بلوار بصیرت شهر پردیس آغاز شد.

وی اظهار کرد: بلوار بصیرت در فاز سه شهر پردیس قرار دارد و ساکنان بخش‌هایی از این منطقه از طریق مسیر یادشده به بلوار جانبازان جنوبی، بلوار سفیر امید و سپس دیگر نواحی دسترسی دارند.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: ازاین‌رو، واحد فضای سبز شهرداری پردیس در راستای ارتقای نمای بصری مسیر مذکور نسبت به اجرای طرح فضای سبز اقدام کرد.

لاله بیان کرد: همچنین پیش‌ازاین اموری نظیر آسفالت، جدول‌گذاری، نصب المان و … در این مسیر صورت اجرایی به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شکل‌گیری شهر پردیس تاکنون 183 و نیم هکتار فضای سبز در آن ایجادشده و 80 درصد این فضای سبز از طریق شیوه‌های نوین تحت‌فشار شامل قطره‌ای و بارانی آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا